سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

رکورد حضور زنان در شورای شهر تهران شکسته شد

برای اولین بار در تاریخ شورای شهر تهران تعداد اعضای زن این شورا به ۶ نفر رسید

خبر آنلاین/

 

براساس آمار اعلام شده از منتخبان مردم در شورای شهر پنجم، ۶ زن به جمع اعضای شورای شهر تهران آمدند

 

محمدحسین نجاتی: طلسم حضور زنان در شورای شهر تهران شکسته شد. طی ۴ دوره گذشته در شورای شهر تهران از دوره اول تا دوره چهارم این شورا بیش از ۳ عضو زن در صندلی‌های شورا را به خود ندیده‌ بود.

حالا براساس آمار اعلام شده از منتخبان مردم در شورای شهر پنجم، ۶ زن به جمع اعضای شورای شهر تهران آمدند و برای اولین بار در تاریخ شورای شهر تهران تعداد اعضای زن این شورا به ۶ نفر رسید. این اتفاق در شرایطی است که تعداد اعضای شورای شهر نیز در این دوره کاهش یافته است و علیرغم کاهش تعداد اعضای و کرسی‌های شورای شهر تهران شاهد افزایش حضور زنان در پارلمان شهری هستیم.


بر این اساس زنان راه‌یافته به شورای شهر تهران براساس رای مردم (آخرین نتایج اعلام شده)، رتبه و تعداد رای آنها به شرح زیر است:....

ادامه مطلب

گزینه‌های معاون اولی روحانی در دولت دوازدهم / از ناطق نوری و جهانگیری تا زنگنه و ظریف

یک روز پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گمانه‌زنی‌ها درباره معاون اول روحانی در دولت آینده آغاز شده است.

 

به گزارش خبر فوری، یکی از این گزینه‌ها، اسحاق جهانگیری است. کسی که نه فقط در دولت یازدهم نیز معاون اول رئیس‌جمهور بود، بلکه در مقام نامزدی پوششی در جریان رقابت‌های انتخاباتی به کمک روحانی آمد تا در نهایت به نفع او کنار برود.

با این حال برخی خبرها حکایت از آن دارد که پس از پیروزی لیست امید در انتخابات شورای شهر پایتخت، ممکن است جهانگیری به عنوان شهردار تهران معرفی شود.

در همین راستا برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که....

ادامه مطلب

باهنر انتصاب ناطق ‏نوری به ریاست مجمع تشخیص را تکذیب کرد

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتصاب ناطق به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام صحت ندارد.

 

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگارسیاسی سایت خبرفوری درباره خبر انتصاب حجت‏‌الاسلام ناطق‎نوری به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این خبر صحت ندارد و آنچه در فضای مجازی و رسانه‏‌ها در این راستا منتشر شده است کذب است.

وی درباره زمان تعیین اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان تصمیم‎گیرنده اصلی باید در راستای معرفی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نظر کنند از این رو باید منتظر تصمیم ایشان باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اما باتوجه به اینکه دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسیده است به احتمال زیاد باید در خرداد ماه پیش رو منتظرمعرفی اعضا جدید مجمع تشخیص  از سوی رهبری باشیم.

وی تاکید کرد:...

ادامه مطلب

واکنش ضرغامی به انتخاب حسن روحانی

عزت اله ضرغامی در تویتر خود نوشت: آقای روحانی با کسب اکثریت آرا برای با ردوم رئیس جمهور قانونی ایران شد .
این پیروزی را به ایشان تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم .

رییس مجلس به روحانی تبریک گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

خبرفوری/

 


 متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است: 

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی (دام عزه)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله

با سپاس و خاکساری به پیشگاه ایزد متعال و ستایش ملتی متحد و هوشیار و تبریک به آنان که با حضور شورانگیز خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، عزت ملی کشور را تأمین نمودند، انتخاب مجدد جناب عالی را در این رخداد باشکوه تبریک عرض می‌کنم.

در شرایطی که صحنه بین‌المللی بیش از هر زمان دچار بی‌سامانی است و اوضاع منطقه‌ای از آشفتگی و سردرگمی امنیتی رنج می برد حضور غیرتمندانه و سخاوتمندانه ملت بزرگ ایران، حکایت از هوشمندی ستایش برانگیزی دارد که قطعاً نقش محوری در استواری امنیت پایدار ایران عزیز داشته و پشتوانه‌ قوی برای دولت آینده در حل مشکلات اقتصادی کشور دارد.

این موفقیت غرورآفرین ملت عزیز میسر نمی‌گشت جز...


ادامه مطلب