سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

۸ نوآوری اصلی سولانا

۸ نوآوری اصلی سولانا

گلف استریم (Gulf Stream) – پروتکل انتقال معاملات
پروتکل گلف استریم (Gulf Stream) نقش مهمی را در ذخیره‌سازی تراکنش‌ها و هدایت آن به لبه شبکه (Edge of The Network) ایفا می‌کند. این فرآیند به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهد تا معاملات را زودتر از موعد انجام دهند. در نتیجه این پروتکل به سولانا امکان پشتیبانی از ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه را خواهد داد.

سی لول (Sealevel) – زمان اجرای قراردادهای هوشمند موازی
سی لول (Sealevel) یک موتور پردازشگر تراکنش فوق العاده موازی است که برای مقیاس پذیری یکسان در GPUها و SSDها استفاده می‌شود. استفاده از این سیستم به سولانا اجازه می‌دهد تا بهینه‌تر اجرا شود و همچنین تراکنش‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت همزمان و در یک حالت‌ بلاکچین اجرا شوند.

پایپلاین (Pipeline) – واحد پردازش معاملات برای بهینه‌سازی اعتبارسنجی
پایپ لاینینگ (Pipelining) فرآیندی است که در جریان آن داده‌‍‌های ورودی به سخت افزارهای متفاوت واگذار می‌شوند. این مکانیسم اجازه تأیید و تکرار سریع اطلاعات تراکنش را می‌دهد.

کلادبریک (Cloudbreak) – بانک اطلاعاتی حساب‌ها با مقیاس‌بندی افقی
برای دستیابی به مقیاس‌پذیری لازم در شبکه سولانا، استفاده از فناوری کلادبریک (Cloudbreak) ضروری خواهد بود. کلادبریک یک ساختار داده است که برای خواندن و نوشتن هم‌زمان اطلاعات در سراسر شبکه بهینه‌ شده است.

آرکایورز (Archivers) – ذخیره سازی دفتر توزیع شده
در شبکه سولانا برای ذخیره اطلاعات از بایگانی‌ کننده‌ها (Archivers) استفاده می‌شود. داده‌های موجود در شبکه سولانا از اعتبارسنج‌ها به شبکه‌ای از نودها که به بایگانی کننده‌ها معروفند، انتقال داده می‌شود. این نودها می‌توانند کامپیوترها و یا حتی لپ تاپ‌های سبکی باشند که بایستی هر چند وقت یک بار تحت بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های صحیح را ذخیره می‌کنند.

 

سولانا چگونه کار می‌کند ؟
سولانا دارای مکانیزم بسیار پیچیده‌ای به نام اثبات تاریخ (PoH) است که پیش‌تر در این مقاله به آن اشاره شده است. تمام رویدادها و تراکنش‌های SOL با استفاده از توابع هش SHA256 انجام می‌گیرد. این تابع یک ورودی را دریافت کرده و خروجی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که پیش‌بینی آن به شدت دشوار است. پس از آن سولانا خروجی یک تراکنش را گرفته و از آن به عنوان ورودی هش بعدی استفاده می‌کند. اینگونه ترتیب تراکنش‌ها در خروجی رمزنگاری شده ثبت می‌گردد.

این فرایند هش کردن (Hashing) یک زنجیره طولانی و غیرقابل نفوذ از تراکنش‌های هش شده را ایجاد می‌کند. بدین ترتیب اعتبار سنج‌ها به برچسب‌های زمانی معمول نیازی نخواهند داشت. هش کردن همچنین به مقدار مشخصی زمان برای تکمیل شدن نیاز خواهد داشت. این بدان معناست که اعتبارسنج‌ها به راحتی خواهند توانست مشخص کنند چه مقدار زمان سپری شده است.

روش کار سولانا (Solana)

در هر ۴۰۰ میلی ثانیه، یک بلاک جدید در شبکه سولانا ایجاد می‌شود. این زمان‌سنجی رمزنگاری شده که در آن از تابع هش SHA256 استفاده می‌شود، به‌عنوان مرجعی برای تگ زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این همان تابعی است که در سازوکار الگوریتم اثبات کار در بیت‌کوین نیز استفاده شده است.

این امر مهم است که درک کنید اثبات تاریخ واقعاً یک مکانسیم اجماع نیست. بلکه راهی است که برای ارتقاء زمان مصرف شده جهت تأیید ترتیب تراکنش‌ها بکار گرفته می‌شود. هنگامی که این ویژگی با مکانسیم اثبات سهام (PoS) ترکیب می‌شود، انتخاب اعتبار سنجی بعدی برای بلاک جدید بسیار آسان‌تر می‌شود. در این روش نودها به زمان کمتری برای اعتبار سنجی ترتیب تراکنش‌ها نیاز دارند و این بدان معناست که شبکه خواهد توانست اعتبار سنجی جدید را سریعتر انتخاب نماید.

 

خوشه سولانا چیست ؟
خوشه سولانا نقش مهمی در این بلاکچین دارد. خوشه، مجموعه‌ای از رایانه‌هایی است که با هم کار می‌کنند و می‌توان آن‌ها را از بیرون به عنوان یک سیستم منفرد مشاهده کرد.

هر خوشه سولانا از مجموعه‌ای از رایانه‌های مستقل تشکیل شده است که معمولاً با هم کار می‌کنند (همچنین می‌توانند علیه یکدیگر نیز کار کنند). این رایانه‌ها به بررسی خروجی برنامه‌های غیر قابل اعتماد ارسال شده توسط کاربر، کمک می‌کنند. برخی از ویژگی‌های مهم این فناوری، ردیابی  کامپیوترهای فعال و اطمینان از عملکرد درست آن‌ها می‌باشد.

 

ارز دیجیتال سولانا و قیمت آن
سولانا با نماد اختصاری SOL رمزارزی با ارزش بازار حدود ۹.۷۷ میلیارد دلار بوده و در رتبه ۱۳ بازار رمزارزها قرار دارد. سولانا ۰.۶۶ درصد از ارزش کل بازار را در اختیار دارد. این ارز دیجیتال در زمان نگارش مقاله در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با قیمت حدود ۳۶.۳۵ دلار معامله شده و حجم مبادلات روزانه آن ۴۳۲۰۰۰ میلیون دلار ثبت شده است. بالاترین قیمت SOL در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲ می‌ ۲۰۲۱)، معادل ۴۹.۸۹ دلار بوده است.

قیمت ارز دیجیتال SOL

برای خرید و فروش این ارز دیجیتال می‌توانید از صرافی‌هایی که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. همچنین اگر فقط به دنبال نگهداری و پس‌انداز بلندمدت رمزارز SOL هستید، می‌توانید از کیف پول‌های معتبری که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند، استفاده نمایید.

 

رمزارز سولانا چیست و چه کاربردی دارد ؟
پروتکل سولانا نسل چهارم فناوری بلاکچین و نیز یک ارز رمزنگاری شده می‌باشد.

https://www.xblockchain.me/wp-content/uploads/2021/06/رمزارز-سولانا-چیست-و-چه-کاربردی-دارد.mp4
این پروتکل از یک زیرساخت غیرمتمرکز برای ایجاد مقیاس‌پذیری بیشتر بهره می‌برد. سولانا فناوری‌های جدید و منحصر به فردی را برای ارائه سرعت بالا و امنیت در معاملات به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارزش این ارز دیجیتال نیز از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷ تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

 
نحوه خرید ارز دیجیتال سولانا (Solana) چگونه است ؟
ابتدا یک حساب کاربری آنلاین در یک صرافی معتبر ایجاد کنید. متأسفانه برخی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال هنوز ارز سولانا را به لیست رمزارزهای خود اضافه نکرده٬اند، اما در حال حاضر صرافی‌های معتبری نیز وجود دارند که می‌توانید با ایجاد حساب کاربری این رمزارز را خرید و فروش نمایید.

قدم بعدی خرید و یا نصب کیف پولی است که می‌بایست از ارز دیجیتال سولانا پشتیبانی کند تا به شما اجازه نگهداری آن را بدهد. سپس می‌توانید خرید خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر(USDT) یا بیت کوین به صورت مستقیم انجام دهید.

چه چیزی سولانا را منحصر به فرد می‌کند ؟
مقیاس پذیری، امنیت، غیرمتمرکز بودن و همچنین توانایی پشتیبانی از بیش از ۷۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه در یک شبکه گیگابایتی استاندارد از ویژگی‌های منحصر به فرد این پلتفرم به حساب می‌آیند.

آیا سولانا غیرمتمرکز است ؟
سولانا که به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز طراحی شده، دارای مکانیزم نوآورانه اثبات تاریخ (PoH) است که قبل از اجرای پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS) اجرا می‌شود و روند کار را تسهیل می‌کند.

منبع: ارز تودی - https://arztoday.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.