سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

سیاست فوری

مهمترین اخبار سیاسی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

فردی دوتابعیتی در مرکزی مشغول شده که به اسرار کشور دسترسی دارد/ارسال لیست دوم با ۵۶ اسم به وزارت اطلاعات

تسنیم/

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در برنامه‌ گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، درباره نظارت قضایی بر موسسات مالی یا انبوه‌سازان اظهار داشت: یک بحث بسیار مهمی که در دادستانی کل داریم و خیلی حساس هستم بحث صیانت از حقوق عامه است. ما برای همین مسئله هم یکی معاونت داریم . در اجرای قانون که دادستان کل را موطف به پیگیری کرده این معاونت وظیفه‌اش این است و ما مرتب به دادستان‌ های کل کشور این موضع را گوشزد کردیم که هر جا منافع عامه مورد تعرض قرار گیرد دادستان وظیفغه دارد ورود کند.

وی ادامه داد: حقوق عمومی آن طور که باید و شاید تعریف نشده است و این در حالی است که مصادیق زیادی دارد. از حقوق‌دان‌های باتجربه درخواست کردیم در این زمینه به ما کمک کنند. جای زیادی برای کار دارد که هم مصادیق را و هم نحوه برخورد با متعرضان را تعریف کنیم.

منتظری ادامه داد: هرجا که تعرضی به حقوق عامه شود قطعا وظیفه دادستان‌هاست که برخورد کنند. اما تداخل در وظیفه و مسئولیت‌ها نباید بشود. متأسفانه بخشی از مسائل به این برمی‌گردد که مردم توجهی به تذکرات نمی‌کنند.  مردم باید توجه کنند که به این موسسات اعتماد نکند و متأسفانه شاهد هستیم برخی سودجویان ورود می‌کنند و دام گسترده‌ای برای مردم پهن می‌کنند.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که چطور ممکن است فردی یک متر سدمعبر می‌کند و شهرداری به سرعت با او برخورد می‌کند اما موسسه‌ای غیرمجاز به راحتی با 50 شعبه در سطح کشور به راحتی فعلیت می‌کند گفت: ....

شرح خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.